جامعه شناسي
نوشته شده توسط : فرزادصمدزاده
جامع شناسی - طی دو سه قرن گذشته به منظور درک دگر گونی های جوامع انسانی به وجود آمد که پیامد های مهمی برای زندگی و ارز یابی نتایج ابتکارات سیاسی دارد . و به رشد آگاهی فرهنگی کمک می کند . جامع شناسی جایگاهی در میان گروهی از رشته های علمی دارد چرا که خصلت عمومی آن پژوهشگران را به عینیت و واقعیت می رساند . و نیز به تحلیل ماهیت جوامع می پردازد همچنین به ما شناخت می دهد و چرایی اهداف و رفتارمان را به ما می فهماند به عنوان مثال :
۱ ـ تفاوت عشق و ازدواج در دوران پیشین و دوران نوین که در گذشته خیلی احساسات سرد بود اما در این قرن این امر ُ امری حساس می باشد .
۲ - مفهوم بیماری متضمن اختلال در کارکرد طبیعی بدن است . دانشمندان مسیحی تفکر مبتنی بر بیماری ناشی از درک نادرست واقعیت را رد می کنند از آنجا که ویژگی های اجتماعی در امید زندگی و احتمال ابتلا به بیماری تاثیر می پذیرند قواعد اجتماعی دقیقا تعریف شده ای در باره رفتارمان هنگام بیماری وجود دارد.
۳- شیوه مجازات تا قرن ۱۸ که برای تنبیه و هشدار برای دیگر مردم به صورت رسمی توام با شکنجه بود در حالی که نظام کیفری ما بر مبنای زندانی کردن مجرم است . این تغییرات ناشی از عوامل اجتماعی با فرایند های عمده دگرگونی رخ داده . بنابر این روابط و کنش ها و رفتار ها و باور ها و روش های زندگی متاثر از اجتماعی است که در آن زندگی می کنیم .جامع شناسی به ما می فهماند بسیاری از جنبه های زندگی ما از ارتباطات و مبادلات بازرگانی جهانی تاثیر می پذیرد .





:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: